Spital Muri

The Hospital Muri was using a trimeda entertainment solution and was planning to bring it up to date with the latest technology for its patients. The hospital hopes that this will result in new additional functions/additional services that will be available to patients.

The existing infrastructure (ceiling/wall consoles, installation components, wall brackets and trimedia telephones) including the connected room control for light should be taken over 1:1 as far as possible.

The solution envisaged that the investments made so far would be taken over. This went from the mount (wall bracket) of the device to the complete wiring, nurse call, telephony and patient management including the chip cards for authorization. The displays of the trimedia solutions were replaced with the new triHold solution and matching iPads. With the triApp - the new frontend - patients get many new possibilities in the entertainment area. Internal processes, especially in the nursing service area, are being optimised. In addition to 150 TV channels from Swisscom Broadcast and 550 magazines and newspapers from sharemagazines, patients enjoy many other services. With the survey integration from opiniooon, the Muri hospital receives feedback from the patients practically in real time and can, where necessary, interact directly with you.

 

Outlook:

The Bluetooth modules were already installed in the trimeda housings in the first phase. This will enable the hospital to localize the respective device from Q1/2021. In combination with the CISTEC integration, we increase the added value for the patients and the nursing service again.

 

Emanuel Egger, Head of Operations and Infrastructure, member of the hospital management

Phase II - FHIR Integration

 

Das erste gemeinsame Projekt zwischen CISTEC AG (dem Schweizer Marktführer im Klinikinformationssystemumfeld) und der trifact (dem Schweizer Marktführer im Bereich Bedside Services) hat gestartet. Das Spital Muri als Kunde, nimmt dabei die Pionierrolle ein und geht mit der ersten FHIR Integration der beiden Unternehmen einen weiteren Schritt in der Transformation der Patientenprozesse.

Ausgangslage: 💥
Patienten haben während dem Spitalaufenthalt mehrere Termine pro Tag. Die Termine werden dem Patienten oft mündlich mitgeteilt oder auch schriftlich auf einem Whiteboard im Zimmer festgehalten. Ändert sich ein Termin, bedeutet dies heute einen grossen Aufwand, die Termine pro Patient mitzuteilen und umzuschreiben. Die Patienten-Termine sind heute im KISIM vorhanden, stehen dem Patienten bisher aber am Bett nicht zur Verfügung.
 
Lösung: 🚀
Für die Pflege sowie den Patienten selbst wird es künftig möglich sein, die Termine aus KISIM direkt am Bett auf der triApp einzusehen und so mögliche «Zeitüberschneidungen» oder «Terminkonflikte» schneller zu bemerken. Die Termine werden im KISIM von Cistec verwaltet und über die neue FHIR Schnittstelle von der trifact triApp aus aufgerufen.

Further references